Taiwan reis 2015 deel 2

Vandaag hebben we een heftige dag gehad. Eerst drie uur in de bus naar een beroemd meer, het Moon Lake meer wat heel mooi tussen de bergen ligt. Hier huurde we mountainbikes waarmee we een tocht van dertig kilometer maakten.

De tocht was zwaar; vooral bergopwaarts met de enorme hitte was het een hele workout; bergafwaarts haalde we snelheden van 33 kilometer per uur wat wel weer heel erg leuk was! Onderweg heb ik nog een coole tempel bezocht op een bergrop met allerlei beelden en duizenden belletjes; ik heb daar een mooie foto van gemaakt.

Het meer zelf was ook erg mooi, eromheen waren overal bergen dus we hadden een prachtig uitzicht. Bij aankomst moesten we op de foto en nu hebben we een soort diploma om te bewijzen dat we het meer zijn rondgegaan met onze foto erop wat wel geinig is.

Na een bus en twee treinen kwamen we laat in de avond aan in de volgende stad; dit is meer een tussensation waar we alleen eten. Morgen nemen we de bus richting de hoge bergen en daar zijn we twee nachten; daar gaan we dan veel rondlopen en misschien staan we heel vroeg op om de zonsopgang te zien waarvoor je een speciale trein moet nemen.

Sinds gisteren zitten we hoog in de bergen, het hotel is echt iets van 2000 meter hoog wat 7 keer de hoogte van de Eiffeltoren is. Je merkt het ook wel; het is hier zo 13-23 graden kouder en in de avond is een trui geen overbodige luxe.

De eerste dag hadden we weinig tijd, maar vandaag hebben we heel veel rondgelopen. Eerst namen we een oud, antiek treintje om vervolgens aan te komen bij een makkelijk begaanbaar deel van de berg. Daar zijn basically alle toeristen maar je ziet er wel mooie dingen; alleen sommige Chinezen die hier op vakantie zijn zijn een beetje gek en schreeuwen veel, een beetje als kleine kinderen, ze doen dat ook echt gewoon zonder reden. WHAA WHAA WHAA

Nadat we de begaanbare paden gezien hadden, gingen we voor een echte trail omhoog. Dit was erg zwaar, uiteindelijk een kilometer of acht. We gingen tot een hoogte van 2700 kilometer; steeds weer omlaag en dan weer omhoog. We moesten in ieder geval flink hijgen maar het was een mooie workout. Voordeeltje was dat er geen andere mensen waren dus geen WHAA WHAA van plattelands Chinezen haha.

Morgen hebben we een lange reis voor de boeg; we gaan dan naar een stadje met Nederlandse forten. Daarna na een grotere stad met metro enzo en dan komen we in het Zuiden voor het strand.