Taiwan reis 2015 deel 4

Vandaag hebben we een erg leuke dag gehad! We moesten wel heel erg vroeg op, maar gelukkig heb ik niet gedroomd over Hello kitty. De eigenaars van het hostel hadden een warm ontbijtje voor ons gehaald (aardige mensen) en we werden vervolgens opgehaald door een enthousiaste gids.

We hielden meerdere stops waarbij we echt enorm hoge rotsen zagen. We liepen veel door grotten en met zaklampen zagen we een soort vleermuizen aan het plafond zitten; die heb ik nog nooit in het wild gezien dus dat zag er cool uit.

Er is al een tijdje geen tyfoon geweest hier in Taiwan waardoor de watervallen wat kleiner waren dan normaal; toch waren ze behoorlijk indrukwekkend en soms wel honderden meters hoog. We liepen bijvoorbeeld in een soort kloof met rotsen aan beide kanten die echt tot de lucht reikten; we liepen dan op een soort instabiele touwbrug naar de overkant waarbij je hem heen en weer voelde wiebelen… een beetje zoals in een spannende avonturenfilm.

Het leukste vond ik een de watergordijn grot waarin het erg donker en nat was. Uit het plafond vielen grote stralen water en Daniel en ik gingen door middel van een crappy paraplu er doorheen. Dat lukte niet zo goed; we kwamen er weer zeiknat uit en onze gids lag in een deuk.

Al met al een mooie maar drukke dag! Morgen gaan we naar de hotsprings en hier ontmoeten we de chick van Daniel die Engels studeert; dus dan kan ik ook met haar praten wat het wel leuker maakt. Ik hen vandaag ook vrienden gemaakt met Steve, een uitwisselingsstudent uit China die het leuk vond om wat te praten. Ik mis het wel om met mensen te kunnen communiceren haha, nu moet bijna alles via Daniel.

We hebben wel veel mooie dingen gezien. Eerst namen we een taxi naar een plek met drie watervallen. Door het subtropische klimaat was het enorm heet maar we hebben weer een hoge rots beklommen. Iedere volgende waterval was nog hoger en indrukwekkender en we hebben ze gewoon allemaal rustig aan bekeken. Wat extra mooi was, waren de vele vlinders die er rondvlogen.

Na de watervallen gingen we inchecken bij het hotel en daarna bezochten we meerdere hotsprings. Hotsprings zijn warmwaterbronnen en die zijn soms echt enorm heet (net alsof je je voeten brandt). Maar we vonden een mooie hotspring en we gingen lekker pootjebaden en we kwamen er daarna helemaal loom en ontspannen uit.

De laatste drie dagen waren we in Taiwan; hier bezochten we een dierentuin, namen we een kilometerslange kabelbaan de bergen in, bezochten we een pretpark en maakte we een avontuurlijke fietstocht met hondenachtervolging en al. Al met al was het een prachtige reis; Taiwan is zeker een aanrader!